UEDAŞ BM Global Compact imzacısı olarak; iş sağlığı, çevre, kalite, toplum gelişimi, müşteri memnuniyeti, yüklenici ve tedarikçi yönetimi ile paydaş iletişimi konularının faaliyetlerinin sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıdığının farkındadır.

UEDAŞ bu kapsamda, faaliyetinin her aşamasını çevresel ve sosyal etkiler açısından değerlendirecek, risklerini boyutlandırarak etkilerin azaltılması için alınması gereken önlemleri belirleyecek ve uygulayacaktır. Tüm bu süreçler Entegre Yönetim Sistemleri temelinde, uluslararası kabul görmüş “Çevresel ve Sosyal Performans Standartları” ilkeleri esas alınarak yürütülecektir.

Aşağıda belirtilen prensipler UEDAŞ Çevresel ve Sosyal Yönetim Politikasını oluşturmaktadır:

UEDAŞ tüm faaliyetleri ve iş süreçlerinde geçerli olmak üzere;

• “Sürdürülebilirlik lideri olmak” vizyonunu “Sürdürülebilirliği iş süreçlerinin her aşamasına entegre etmek” stratejisi ile destekler, bu yönde kısa ve uzun vadeli hedefler belirler.

• BM Global Compact imzacısı olarak, 10 temel prensibi benimser ve tüm gerekliliklerini uygular.

• Sürdürülebilirlik yönetimini etkin kılmak üzere kapsayıcı bir organizasyon oluşturur.

• Dinamik ve katılımcı bir Entegre Yönetim Sistemi uygular, verimini ve etkinliğini sürekli iyileştirmeyi hedefler. Bu Sistem ISO 9001, ISO 14001 ve ISO 45001’e tamamen uyum sağlayarak bu standartların tüm yönlerini kapsar.

• Ulusal mevzuatlara ve uluslararası kabul gören çevresel ve sosyal performans standartlarına uymayı taahhüt eder.

• Risk bazlı yönetim yaklaşımı ile faaliyetleri sırasında olabilecek kazaları, çevresel ve sosyal etkileri ile önceden öngörerek her türlü önlemi alır.

• Emniyetsiz koşullar altında iş yapılmasına izin vermez.

• Çevresel ve sosyal konuların tüm birimler ve etkilenen tüm taraf ve alanların ortak sorumluluğu olarak benimsenmesini teşvik eder.

• Yüklenici ve tedarikçilerini UEDAŞ sürdürülebilirlik prensipleri ile ilgili bilgilendirir, şirketin kısa ve uzun vade sürdürülebilirlik hedeflerine uygun olarak hareket etmelerini destekler.

• Muhtemel kaza ve acil durumlara müdahale edebilmek için Acil Durum Prosedürleri oluşturur, organizasyonu, yüklenici ve tedarikçilerini bu yönde eğitir ve bilgilendirir.

• Benzer kazaların tekrarlanmasını önlemek için tüm kazaların kök neden analizinin yapılmasını ve kök nedenlerin giderilmesi için gerekli aksiyonların alınmasını sağlar, organizasyonu, yüklenici ve tedarikçilerini bilgilendirir.

• Çevreye karşı olumsuz etkilerin önlenmesi, azaltılması, ve en uygun şekilde telafi edilmesini amaçlayan bir yönetim uygular.

• Sorumlu kaynak tüketimi prensibi ile doğal kaynak kullanımında verimliliği hedefler, bu yönde çalışanlarının farkındalığını arttıracak eğitimler verir, önlemler alır.

• Faaliyetlerinin iklim değişikliğine ve iklim değişikliğinin faaliyetlerine üzerindeki risk ve etkilerini belirler, gerekli tedbirleri alır.

• Karbon emisyonlarını azaltmak üzere hedef ve aksiyonlar oluşturur ve uygular.

• Biyoçeşitliliğin korunması konusunda etkin ve hassas davranır, gerekli ve uygun önlemleri alır.

• Özel ve hassas gruplara önem vererek kaygılarını ve şikâyetlerini tarafsız, şeffaf ve bağımsız bir şekilde ele alacak yöntemleri uygular.

• Yatırım süreçlerinde toplumun etkilendiği konular ile ilgili halkın bilgilendirilmesi için etkin yöntemler uygular.

• Hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini arttırmayı öncelikli amaç olarak görür. Teknolojik gelişmeleri takip eder, dijital çözümler ile şikayet yönetimini sürekli geliştirerek müşteri memnuniyeti alanında en iyi hizmeti sağlamayı hedefler.

• Toplum gelişimine yönelik sosyal projeleri hayata geçirir, tüm paydaşlarla etkileşim sağlamak üzere etkin bir iletişim yönetimi uygular.

• Çalışanların bağlılığını arttırmak üzere uygulamalar hayata geçirir.

• Hedeflerine ulaşabilmek, taahhütlerini yerine getirebilmek üzere, kısa ve uzun vadeli performans hedefleri belirleyerek tüm organizasyonun sorumluluk almasını sağlar.

• Bu politikayı periyodik olarak gözden geçirerek çevresel ve sosyal performansını sürekli iyileştirecek şekilde güncel tutar.